Pumpkin pie


I'm baaaack :)

E o perioadă ciudată, plină de tensiune/emoții/dor/oboseală/grile/foarte puțin gătit și n-am mai reușit să pozez nimic pentru blog, dar am această plăcintă cu dovleac restantă de vreo 2 săptămâni.
Wow, nu-mi vine să cred cât de repede trece timpul. Deja am ajuns la jumătatea lunii Septembrie, dar nu se simte a fi deloc așa. Soarele ne surâde în fiecare zi, oamenii înca mai pot face baie în mare, nimeni nu și-a scos încă sacourile din șifoniere, simt că ar fi o lună de August mai lungă...

După episodul în care am descoperit că frica mea pentru aluaturile de plăcintă era nefondată, am făcut și o a doua încercare. Trebuia să mă conving că succesul de prima dată nu e datorat ”norocului începătorului”. Ambele plăcinte le-am făcut în aceeași săptămână, atât de entuziasmată am fost. Țin minte că în ziua respectivă cumpărasem un dovleac pentru a-l rumeni puțin la cuptor și a-l mânca seara, cu scorțișoară, în pat, vizionând o comedie romantică/serial cu criminali si psihopați :))
Nu știu cum, dar pe parcus mi-a venit ideea de a încerca clasica pumpkin pie și nu am regretat deloc schimbarea inopinantă a planurilor.
Ok, m-am hotărât, am dovleacul, mă pun pe frământat aluatul, dar cum să fac compoziția? Singurele plăcinte cu dolveac pe care le-am mâncat au fost cele cu multe foi, iar niciodată nu m-a încântat gustul, toamna le preferam mereu pe cele cu mere/pere/gutui.
Pinterest-ul e cel care mă salvează de fiecare dată, acolo găsesc o multitudine de idei. După un search si un scroll rapid, am dat peste imaginea asta și m-am apucat de treabă.
 

Crustă
- ingredientele și explicațiile pe larg le găsești aici.

Umplutura de dovleac:
- un dovleac mic
- 50 g zahăr (puneți după gust)
- 2 linguri de miere
- 2 ouă
- 200 ml frișcă lichidă
- mirodenii (scorțișoară, nucșoară, cuișoare, cardamon). Eu am apelat la același mix pentru vin fiert pe care l-am folosit și la plăcinta cu măr.


1. Am folosit așa-zisul dovlecel de iarna (butternut) care e foarte dulce și gustos chiar și doar copt puțin în cuptor. Deși imaginea ne indică să folosim un ”sugar pumpkin”, eu nu vi-l recomand pentru genul acesta de plăcintă.
Dolvecelul meu cântărea aprox 1kg. I-am îndepărtat capacul, l-am tăiat în două, am scos semințele, apoi l-am pus pe o tavă, l-am asezonat cu un fir de sare, puțină scorțișoară și l-am ținut în cuptorul încins pentru aprox 30 de minute. Când intră furculița ușor în el înseamnă că e gata.

2. După ce s-a răcit am mâncat o parte din el, iar cele 500-600 grame rămase le-am blenduit bine până s-au transformat într-o pastă.

3. Tot în robotul de bucătărie, peste dovleac, am adăugat mirodeniile, mierea, cele două ouă bătute puțin in prealabil cu o furculiță, frișca lichidă - am mixat totul pentru câteva secunde.


4. Scoate aluatul din frigider, întinde jumătate în tavă, toarnă umplutura de dovleac și ține-l în cuptor, la foc mediu, pentru aprox o oră. Nu uita să verifici din când în când. Mi s-a întâmplat să-mi spună anumite persoane că au respectat intocmai timpul de coacere și fie s-a ars, fie nu s-a copt destul prăjtura respectivă. Asta ține de cuptor, de temperatura de coacere, de grosimea vasului, așa că nu uita să verifici cuptorul din când în când. Timpii de coacere pot varia, nici eu nu cronometrez exact fiecare rețetă.

5. Nu am mai decorat plăcinta cu cealaltă jumătate de aluat, ci imediat după ce am scos-o din cuptor am pus câteva jumătăți de nucă din loc în loc. Aluatul rămas l-am întins si am tăiat câteva steluțe cu formele metalice. Dacă nu vrei să-l folosești, poate fi ținut în congelator pentru următoarea plăcintă. 




Asta nu e nici prima și nici ultima plăcintă de genul acesta, mi-am propus să fac și cu fructe de pădure cât mai curând posibil :)
Până atunci nu uitați să zâmbiți și să mâncați ce vă place. Poftă bună să aveți! 

0 comentarii:

Trimiteți un comentariu