Negresa cu menta


Mmm, această negresă are o întreagă poveste în spate și totul a început cu prietena mea, Alina, care a fost inspirată și primăvara și-a plantat mentă în curte pentru a avea tot sezonul. Dupa ce am băut de câteva ori limonade și ceaiuri în care gustul intens de mentă mă răcorea incredibil de repede, mi-a tot stat gândul la o rețetă în care să includ această plantă, mai ales că aveam o sursă proaspătă și naturală. De ce n-aș fi exploatat-o? Normal că treburile zilnice m-au împiedicat să-mi pun gândurile în practică, dar am fost convinsă când am gustat o tartă cu mentă și ciocolată la Bistraw Verde Viu. Mie îmi place foarte mult combinația de mentă cu ciocolată, așa că ce puteam să fac dacă nu o negresă ciocolatoasă cu o glazură de mentă?
Această rețetă de negresă am descoperit-o de curând și am folosit-o deja ca bază pentru multe deserturi. E foarte simplă și imi dă ocazia să mă joc cu ea după ce se răcește. E perfectă și simplă.

Ingrediente pentru negresă:
- 80 g ciocolată neagră cu mentă
- 120 g unt
- 2 ouă
- 100 g zahăr
- 60 g făină

Pentru glazură:
- 100 g ciocolată albă
- 100 g firșcă lichidă
- mentă prospătă (aprox 10 frunze)

1. Topește untul împreună cu ciocolata la bain-marie, apoi adaugă zahărul și amestecă bine.

2. Amestecă ouăle bătute în prealabil cu crema de ciocolată. Nu e nevoie să folosesti un mixer, poti face totul cu o furculiță într-un castron mic.

3. Încorporează făina, apoi transferă compoziția într-o tavă. Eu am folosit o tavă mica, de 18x24 cm.

4. Pentru glazură am pus în robotul de bucătărie frișca lichidă și menta, apoi le-am mixat până amestecul s-a aerat puțin si a devenit verde.

5. Topește ciocolata albă la bain-marie, așteaptă să se răcească puțin, apoi amestec-o cu frișca lichidă. Mi-am dorit un verde mai inters față de cel pe care îl obținusem, așa că am adăugat câteva picături de colorant verde în glazură. Pentru a evita pasul acesta, folosește mai multă mentă.

6. Când vezi că glazura începe să se întărească și prinde o crustă deasupra, e gata de a fi pusă pe negresă. În acest moment prăjitura ar trebui să fie rece. În caz contrar, blatul "va înghiți" o parte din glazură și nu ne dorim asta.

Vouă vă place combinația dintre mentă și ciocolată? 








4 comentarii: