Mini cheesecakes cu glazura de caramel


Fac ce fac și tot ajung să postez numai rețete cu dulciuri ...

Astăzi am făcut ... nu știu cum să le numesc, hai să încerc totuși.
Am început cu o compoziție de cheesecake
Apoi mi-a căzut privirea pe tava de brioșe
Și având hârtiile acelea drăguțe, nu puteam să mă abțin să nu le folosesc
Dar compoziția era prea fluida..
Așa că am mai adăugat puțină făină 
Și puțină lămâie
Dar parcă nu e destul
Să pun și puțin caramel?
Dar dacă îl ard, ca data trecută?
Hmm, am mai pățit-o, de data asta va ieși bine
Hai sa încerc, ce se poate întâmpla?

Și după multe gânduri amețite prin bucătărie și ingrediente înșirate pe masa de lucru, au ieșit aceste mini cheesecakes in forme de brioșe.
Da, sunt extrem de dulci pentru că inițial nu mă gândisem la glazura de caramel și am pus destul zahăr în compoziție. Sunt perfecte și fără caramel, cu puțină budincă de vanilie, zahăr pudră, un fruct sau de ce nu, simple. 

Pentru cele din poze am folosit:

Baza de biscuiți:
- 100 g biscuiți simpli sau digestivi
- 50 g unt/margarină

Compoziția principală:
- 150 g brânză dulce de vaci
- 150 g frișcă lichidă ( se poate folosi și o smântână dulce și fluidă)
- 100 g zahăr
- 1 ou
- 3 linguri de făină
- zeamă de lămâie
- esență de vanilie

Glazura de caramel:
- 150 g zahăr
- 50 g apă
- 60 g frișcă lichidă
- 60 g unt 

1. Sfărâmă biscuiții, procedând exact ca în rețeta de Oreo cheesecake, apoi amestecă-i cu untul topit în prealabil. 

2. Împarte totul în cele 12 forme pentru brioșe, apoi presează biscuiții cu o lingură (sau mai simplu, cu vârful degetelor).



3. Pune câte o felie de banană în fiecare formă și presară un fir de scorțișoară pe fiecare dintre ele. 

4. Acum ne ocupăm de compoziția de cheesecake și preîncălzim cuptorul la foc mediu.
- mixează oul cu zahărul
- adaugă brânza și mixează din nou,
- adugă frișca lichidă, esența de vanilie, zeama de lămâie
- in final încorporează făina amestecând ușor cu o spatulă.


5. În timpul coacerii se vor umfla, exact ca brioșele, dar după ce le scoți din cuptor se vor strânge la loc, formându-se un mic gol pe care îl vom umple cu sosul de caramel. 
Într-o cratiță mică pune apa și zahărul și lasă-le la fiert pentru aprox 15 min. Culoarea ar putea fi chiar mai închisă decât ceea ce vedeți în pozele mele. În momentul în care îți place culoarea zahărului caramelizat, ia cratița de pe foc și adaugă frișca lichidă. Fierbe din nou totul pentru 1-2 minute, apoi închide focul și adaugă untul. 
Lasă sosul să se răcească, apoi decorează mini prăjiturelele cu el. Pentru decor am folosit fistic și nucă.
  






0 comentarii:

Trimiteți un comentariu