Aripioare crocante



Hello 2016!

Ciudat sau nu, prima postare din anul acesta nu mai constă într-o rețetă cu un desert ciocolatos și colorat. Nu par a fi eu, știu... Am terminat anul 2015 si am început 2016 mâncând mai puține dulciuri și asta nu pentru că aș fi luat decizia de a renunța la ele, ci pentru că nu mai am timp să gătesc la fel de mult cum obișnuiam să o fac. Urăsc asta, îmi vreau timpul liber înapoi. Printre cursuri, proiecte, muncă, ture de noapte, somn și relaxare, îmi mai rămâne foarte puțin timp pentru a-l dedica pasiunii mele pentru bucătărit. Asta însă nu mă va opri, iubesc mâncarea, ador să o gătesc, să gust lucruri noi și să experimentez. 
2016 vine cu prima postare pe blog care include carnea ca ingredient principal. Alex iubește carnea și mă provoacă mereu să o gătim în diverse moduri. Eu aș rezista lejer fără carne, el însă, nu. Zilele trecute am făcut aceste aripioare crocante, KFC like. Înca de prin 2011 - 2012 gătim puiul în felul acesta, de fiecare dată experimentând cu noi condimente și marinade. Îmi pare rău că nu am de fiecare dată lumină pentru a putea fotografia ce gătim. Nici nu știu cum de mi-a trecut prin cap să fac poze la aripioarele astea. Până să pregătească Alex serialul (Friends pentru moment), am tras câteva cadre farfuriei cu aripioare. Doar 3 au ieșit. Fară decor, fără nimic, doar bunătățile care ne fac să ne simțim vinovați pentru că am mâncat prea mult... exact ca Chandler :))



Gata cu vorbăraia, să vă explic cum am făcut aripioarele...
Ingrediente:
- 10 aripioare de pui
- mix de condimente: usturoi granulat, sare, piper, curry, busuioc, boia dulce și iute, mix bbq pentru pui
- lapte bătut
- ulei pentru prăjit
- făină

1. Spală și curăță aripioarele, apoi taie-le în două. 

2. Pune-le întru-un bol, adaugă toate condimentele și amestecă bine, apoi pune lapte bătut cât să le acopere. Pune folie de plastic sau un capac peste castron și lasă-l în frigider pentru cel puțin o oră. Le puteți lăsa și de pe o zi pe alta, cu cât stau mai mult, cu atât mai bine. 

3. Pune un strat fin de făină într-o farfurie întinsă și cu o pereche de clești de bucătărie ia câte o parte din aripioară și trece-o prin făină. 

4. Între timp încălzește uleiul la o temperatură cât mai ridicată (ai grijă să nu se ardă) și pune cu grijă puiul în ulei. Trebuie să ai destul cât să le acopere. Lasă-le la prăjit cam 6 minute pe fiecare parte, la foc mediu. 

5. Scoate-le pe hârtie prosop pentru a absorbi excesul de ulei și apoi savurează-le cu o garnitură de legume (de preferat). Noi ne-am făcut cartofi prăjiți, cea mai nocivă, dar irezistibilă combinație :)) și un sos din lapte bătut, usturoi și pătrunjel. 


Îmi pare rău că nu am poze cu toate modurile în care am gătit puiul, dar îmi propun ca pe viitor să revin cu rețeta de aripioare la cuptor în sos barbeque. Yummy.


0 comentarii:

Trimiteți un comentariu